14 Temmuz 2014 Pazartesi

En Son Ne İzledim 4: Aynı Yıldızın Altında - The Fault in Our Stars (Film İncelemesi)


Filmin Orijinal Adı: The Fault in Our Stars 
Yapım: 2014 - ABD 
Vizyon Tarihi: 27 Haziran 2014 
Süre: 126 Dk. 
Tür: Dram, Romantik, Aşk
Yönetmen: Josh Boone 
Oyuncular:  Shailene Woodley, Ansel Elgort, Willem Dafoe, Nat Wolff, Laura Dern
Yapımcı: Wyck Godfrey Marty Bowen 
Senaryo: Scott Neustadter,  Michael H. Weber
.

Tanıtım:
16 yaşındaki Hazel üç yıldır tiroid kanseriyle boğuşmaktadır ve kanser akciğerlerine de sıçradığı için yanında bir oksijen tüpüyle gezmektedir. Kanserli hastalar için oluşturulan destek grubunun bir terapi seansı esnasında Augustus isimli bir gençle tanışır. Augustus da beyin tümörüyle savaşmış ve bu yolda bir bacağını kaybetmiştir. İkili birlikte zaman geçirdikçe birbirlerine aşık olurlar. Akciğer tedavisi için hastaneye yatırılan Hazel'ın yanından bir an dahi ayrılmayan Augustus, sevgilisinin çok istediği bir hayali gerçekleştirmek için onunla birlikte yola çıkar. Planlarına göre Amsterdam'a gidecek ve Hazel'ın en sevdiği yazar olan Peter Van Houten'i bulmaya çalışacaklardır...
Josh Boone’un yönetmenliğini üstlendiği film, John Green’in romanından Scott Neustadter ve Michael H. Weber tarafından uyarlandı. Filmin başrollerindeyse Shailene Woodley, Ansel Elgort ve Willem Dafoe yer alıyor.
.


HARİKA!
Gerçek anlamda harika bir film. Kitapta olduğu kadar sert darbeler ile çıktık filmden de. Eksikler yok değil miydi. Elbette vardı ama kitabı ezberlemiş birisi olarak buraları kendimce kamufle edebildim. Birlikte gittiğim arkadaşlarımdan birisi henüz kitabı okumamıştı, filmden çıktığımızda ilk söylediği, film böyleyse kitapta neler kaçırdım kimbilir? Hemen okuyacağım. Bende hali ile şiddetle tavsiyede bulundum. :) Benim filme puanım 5 üzerinden 4.5'dan 5'e tamamlama durumları... :)
.
- İzlemeyenler için spoiler içerebilir -
.
Hazel, 13 yaşında tiroid kanserine yakalanmış ve oldukça zor günler geçirmiştir, hastalığından dolayı hayat ile bağlarını kesmiş, aynı kitabı defalarca okuyan, dışarıya çıkmayan bir karakter haline gelmiştir. Annesinin ısrarı üzerine önce psikoloğa ardından da destek grubuna katılmaya başlar. Burada tanıştığı Augustus ile hayata bakış açısı ve kısaca hayatı bambaşka bir yöne doğru akmaya başlar. Hazel Görkemli Izdırap'ın sonunu merak eder ve çeşitli çabalardan sonra bu kitap uğruna yolu Amsterdam'a düşer... Ve tabii ki Gus ile birlikte. Oranjee'de harika yıldızlardan tadarlar. Ve Peter Van Houten ile büyük buluşma günü gerçekleşir fakat hiç birşey umdukları gibi olmaz. Filmde "Görkemli Izdırap" ismi değiştirilmişti bu dikkatimden kaçmadı fakat filmde kullanılan ismi ne yazık ki hatırlamıyorum. -.- Hazel ile Gus herşeye rağmen Amsterdam tatillerinde kısa süreli bir sonsuzluğu paylaştılar. Ve döndüklerinde Hazel'i büyük bir sürpriz bekliyordu. Daha fazla spoiler vermeyeceğim. -.- Hâla izlemediyseniz bence çok şey kaçırmaktasınız... Ağlamak istiyorsanız bu filmi de tercihler listesine ekleyebilirsiniz. Filmden çıkarken herkesin gözleri şişmişti. Fakat ben büyük umutlarla gidip ağlayamadan döndüm. Kitabı okurken de ağladım, ağlayacağım diye beklemiştim hep filmde de yer yer gözlerim doldu ama... Tam anlamıyla ağlayamadım ama efektler olsun, sahneler olsun oldukça etkileyicilerdi... Daha fazla detay için sizi filmi izlemeye davet ediyorum ve yorumlarınızı bekliyorum... 

Keyifli seyirler dilerim.
Çok sevgilerle, mutlu kalın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder