15 Temmuz 2014 Salı

En Son Ne Okudum 3: Şu Hortumlu Dünyada Fil Yalnız Bir Hayvandır - Ahmet Şerif İzgören


Kitabın İsmi: Şu Hortumlu Dünyada Fil Yalnız Bir Hayvandır
Yazarı: Ahmet Şerif İzgören
Basım Yılı: 2013
Sayfa Sayısı: 226
Yayınevi: Elma Yayınevi
Dili: Türkçe
Türü: Kişisel Gelişim
Tanıtım:

Bu kitabı niye yazdım?
Krushen diye bir Amerikalı dilbilimci seminerinde, İngiltere'de Güzin Abla benzeri bir köşe yazarına giden mektubu anlatmıştı. Mektup şöyleydi:

"Sevgili Kathy,

Biriyle ilişkim var, fakat onunla evlenip evlenmemek konusunda kararsızım. Beni çok kıskanıyor. Birkaç kere şiddet de uyguladı. Kavgacı. Ayrıca bana hiç güveni yok. Bir gün beni eve bıraktıktan iki saat sonra telefon açtı, amacı benim evde olup olmadığımı anlamaktı. Bir sabah onu kapımın önünde uyurken buldum. Ayrıca çok asabi; bu da kararsızlığımı arttırıyor. En ufak bir şeyden parlayabiliyor. Aslında düşünüyorum da beni sevdiğini gösteren hiçbir şey yapmıyor, niye onunla birlikteyim ki? Evet doğruyu söylemek gerekirse, yanlış kişiyle birlikteyim. Evet kararımı verdim. Neyse Kathy umarım sen iyisindir!!


Daha önce iş yaşamı üzerine çarpıcı görüşleriyle tanıdığımız Ahmet Şerif İzgören bu kitapta daha genel bir yaklaşımla, hayatın her dalında başarı ve mutluluğa giden yola ışık tutuyor. Bazen kahkahalarla gülecek, bazen hüzünlenecek, çokça düşünecek ve bu kitaptan çok keyif alacaksınız. Hayatınızı tekrar gözden geçirmek için 3 saat ayırın ve bu kitabı okuyun.


Lütfen bu kitabın üzerine bir uyarı yazın, Evde okunmalıdır diye. Kitap yüzünden metroda ineceğim durağı kaçırdım.
Duygu Durak



Bu kitap sizi soluksuz bırakacak. Dili ve anlatımı olabildiğine sade ve akıcı. Sanki Ahmet Şerif İzgören hemen yanıbaşınızda anlatıyor tüm kitabı. Birlikte dertleşiyorsunuz gibi. Hayatın içinden, sizden, bizden, herkes kendisinden parçalar bulacaktır bu kitapta. Ben başucu kitaplarımın arasına ekledim bile. Nerede ise kitapta tüm sözlerin altını çizecektim. O kadar doğru tespitler, o kadar güzel gözlemler ve yaklaşımlar. Ahmet Şerif İzgören kelimeler ile oynamak konusunda bir dahi! Seminerlerini daha önce izlediğim için derin bir hayranlık duygum vardı kendilerine ve başarılarına karşı. Bu kitap bunu daha da perçinledi. Ne denilebilir ki, yazının başlarında da söylediğim gibi, benim için başınız sıkıştığında, daraldığınızda, bir büyük tavsiyesi istediğinizde başvurduğunuz kitapların arasına eklendi Şu Hortumlu Dünyada Fil Yalnız Bir Hayvandır bugünden sonra, başucu kitabımdır.
Kitaba puanım 5/5 :)
 
 

Sevdiğim alıntılardan bazıları:
 
"Hiç kimse sizin izniniz olmadan kendinizi değersiz hissettiremez."
 

"Aslında nereye gideceğini bilmenden daha önemlisi, kim olduğunu bilmen. Kim olduğunu bilirsen, gideceğin yer değiştiğinde ortalıkta dımdızlak kalmazsın ve nereye gideceğini çok daha iyi belirlersin."

"Hırs içinde yaşarsanız, etrafınız da hırs dolar."
 

"Bebekler büyüklerin anlayacağı dili bulana değin birçok dil denerler.

"Lise sona kadar çok konuşkan bir çocuktum, çok okuyordum, sonra da ne biliyorsam her fırsatta anlatıyordum. Şimdilerde ortalamanın çok altında konuşan bir insanım.
Zamanla şunu öğrendim; bence aklın yolu kulaktır, ağız değil. Kulaklardan beyne çok şey gider, ağızdan gitmez, ağzınız bir karış açık dolaşıyorsanız birşey öğrenmiyorsunuz demektir."

"Ben etrafımda başarıya asansör ile çıkmış hiç kimse görmedim mutlaka merdivenleri çıkmak zorundasınız."

"Ne kadar asık yüzlüyüz, birbirimize ne kadar az gülüyoruz ve ne kadar az 'merhaba' diyoruz dikkat ettiniz mi?"

"İdealleriniz gerçekleşmiyorsa, gerçeklerinizi idealleştirebilirsiniz."

"Dikkat edin çok güzel olaylar hiç beklemediğiniz anlarda gerçekleşir."

"'Ne gülüyorsun deli gibi' deriz ya aslında psikolojik problemi olanların %90'ı somurtur.
Aklınızda hiçbir şey yoksa gülümseyin, herkes 'Ne düşünüyorsunuz' diye merak eder. Gülümsemek zeka belirtisidir."

"Okumadan ve öğrenmeden hayatınızın temel değerlerinden birine karar vermek zorunda kalmamalısınız."

"Hayata hiç isyan etmeyin.
Öncelikle şunu kabul edin, hayat adil değil.
Hiçbirimiz, hiçbir canlı eşit yaratılmadı.
Başımıza gelenler de eşit değil.
Önce hayatın adil olmadığını kabul etmelisiniz.
İşine akıl erdirebildiğiniz bir Tanrı, Tanrı değildir."



Keyifli okumalar dilerim. Daima mutlu kalın, çok sevgilerle... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder