31 Ekim 2014 Cuma

En son ne okudum 9: Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları








Kitabın İsmi: Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları

Kitabın Orijinal İsmi: Miss Peregrine's Home For Peculiar Children

Yazarı: Ransom RIGGS
Çevirmen: Fethi AYTUNA


Basım Yılı: 2013

Basım Yeri: İstanbul

Sayfa Sayısı: 360

Yayınevi: Sayfa6


Orijinal Dili: İngilizce

Türü: Roman, Gerilim, Fantastik

Tanıtım:
Gizemli Bir Ada
Terk edilmiş Bir Yetimhane
Tuhaf Fotoğraflar


16 yaşındaki Jacob, dedesinin başına gelen felaketin ardından hiç bilmediği bir adada keşfe çıkar. Burada Bayan Peregrine'e ait bir çocuk yuvasının darmadağın olmuş kalıntılarıyla karşılaşır. Evin metruk koridorlarını, yatakodalarını araştırırken duyduğu bir sesle dehşete düşer, gördüğü şeyin peşinden koşarken birden zamanın hiç akmadığı, diğer insanların asla göremeyecekleri bir dünyaya ayak basar.Akıllardan çıkmayacak eski fotoğraflarla bezenmiş bu roman yetişkinlerin, gençlerin ve karanlıkta geçen bir serüvenden haz duyan herkesin hoşuna gidecek.





- Okumayanlar İçin Spoiler İçerebilir -

Jacob kendisini bildiğinden beri dedesinin ilginç hikayeleri ile büyümüş. Fakat yaşı ilerledikçe bunları sorgulamaya başlamış ve mantığına sığdıramadığı için inanmaktan vazgeçmiştir. 2. dünya savaşı gibi bir dönemden geçen dedesinin bunamış olduğunu düşünmektedir. Fakat bir gün dedesinden bir telefon gelir ve Jacob onun yanına gittiğinde dedesinin cansız vücudu ile karşılaşır. O günden sonra yeniden sorgulama evresine giren Jacob, iyileşebilmek için dedesinin bahsettiği adaya gider. Ve asıl olaylar bundan sonra başlar. Ama ben daha fazla spoiler vermeyip güzelim kitabı merak etmenizi sağlayacağım. Şunu çekinmeden söyleyebilirim ki, ilginç bir fantastik roman okumak niyetindeyseniz tam olarak doğru adrestesiniz. Jacob ile farklı bir dünyaya adım attım okurken. Şahane ters köşeleri var. Bunca süre alıp okumadığım için ben kendime oldukça kızdım. Vakit kaybedilmeden okunması gereken kitaplar arasında yerini almalı bence. Sabırsızlıkla 2. kitabın bekliyorum. 

Puanım: 4 


Keyifli okumalar dilerim. Daima mutlu kalın, çok derin sevgilerle... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder